Import danych z arkuszy kalkulacyjnych (pliki .xls, xlsx, .csv)
Opublikowany:
2015-04-29 09:59
Ostatnia aktualizacja: 2015-04-29 13:44
ilość odwiedzin posta:
1394
Ostatnia aktualizacja: 2015-04-29 13:44
Import umożliwia wczytanie danych z arkusza kalkulacyjnego, np. Excel lub z innego programu za pomocą pliku .csv. Ważne aby plik służący do importu posiadał taką samą strukturę jak pliki-wzory zamieszczone w programie MOR. Zalecamy pobranie plików-wzorów i uzupełnienie w nich wszystkich wymaganych pól.
Pliki wzorcowe:
Pliki wzorcowe:
- plik do importu listy materiałów - pobierz wzór
- plik do importu listy działów firmy - pobierz wzór
- plik do importu listy stanowisk pracy - pobierz wzór
- plik do importu listy pracowników - pobierz wzór
Przygotowanie plików
- Nie zmieniaj kolejności kolumn ani zawartości pierwszego wiersza w plikach wzorcowych.
- Uzupełnij kolumny własnymi danymi oraz zapisz nie zmieniając formatu pliku.
- Używaj takich samych nazw stanowisk oraz działów i ich nazw skróconych we wszystkich przygotowywanych plikach. Dzięki temu automatycznie zostanie stworzona struktura firmy i zostaną uwzględnione powiązania pomiędzy działami oraz stanowiskami pracy.
Importowanie
Jeśli plik służący do importowania jest już przygotowany to klikamy na i wybieramy go z miejsca na naszym komputerze.
Praktyczne wskazówki
-
Możesz zaimportować dane do wszystkich lub do wybranych sekcji, np. zaimportować tylko listę pracowników a działy oraz stanowiska wprowadzić ręcznie w programie MOR.
Pobierz wszystkie wzorcowe piki. (pliki różnią się między sobą strukturą i zawartością)
-
Zachowaj odpowiednią kolejność importu, tj: 1.Materiały, 2.Działy, 3.Stanowiska, 4.Pracownicy
-
Używaj takich samych nazw działów, stanowisk, materiałów we wszystkich przygotowywanych plikach.
Zwracaj uwagę na powiązania pomiędzy działami a stanowiskami.
Powrót